Retur & Garanti

Vi setter kundeservice og kunnskap om produktene høyt, og etterstreber at varene skal svare til forventningene både når det gjelder bilder, beskrivelse og kvalitet. Hvis noe er uklart, er vi veldig takknemlige for henvendelser på hva vi kan gjøre annerledes. Fornøyde kunder er vår aller største prioritering.

Defekt vare:

Defekte varer kan selvfølgelig returneres til oss ubetinget. Noen produsenter har en egen garanti på 1-2 år, eller Swan som har en garanti på 10 år. Er du usikker, send spørsmålet ditt til vår kundemail, så vil vi svare deg hurtigst mulig.

Angrerett:

Som nettkunde har du en angrerett som er gjeldende i 14 dager etter mottatt vare. Om varen ikke står til forventningene, eller dersom du har fått feilaktig informasjon eller angrer kjøpet, har du rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake. Vi setter stor pris på tilbakemelding på hvorfor, men dette er ikke et krav. For å benytte deg av angreretten må produktet være i original forpakning og forsegling intakt. Merkelapper må ikke fjernes, og vi ber deg behandle originalemballasjen/salgsforpakning godt.

Klær & Sko, Kvalitetsfeil:

Det hender seg at en søm på en skinnbukse eller ankelstropp på sko ryker utenfor det som er forventet. Skjer dette innenfor angrerettsperioden og varen lar seg reparere, kan vi finne en enklere løsning på dette. Legg ved bilde i returskjema eller kontaktskjema, merk med “ønsker reperasjon” slik at vi kan vurdere feilen. Skulle det være aktuelt, kan du ta produktet til en lokal skredder og sende oss kvitteringen, så dekker vi kostnaden. Dermed slipper du å returnere produktet og vente på reparasjon eller nytt produkt. Merk at dette skjer kun ved avtale og godkjennelse av skaden.

Feil størrelse:

Sexleketøy: Vi har ikke mulighet til å tilby deg bytte på disse produktene. Om du mener at varen ikke svarte til dine forventninger utifra gitt informasjon må varen fortsatt være i uåpnet pakke, hel forsegling og ubrukt stand.

Klær: De fleste antrekk hos oss kan byttes til annen størrelse eller til et annet, lignende produkt. Forutsetningen er at merkelapper fortsatt er intakte og eventuell emballasje er “så god som ny”. Strømpebukser, truser og andre intimartikler kan ikke byttes, men om du tar kontakt med oss, kan vi prøve finne en løsning vedrørende problemet. Ved latexantrekk krever vi at alle produkter er prøvd med et underlag – dette er av hygieniske årsaker.

Uavhentede pakker:

For at angreretten skal være gjeldene må du ha foretatt deg en aktiv handling. Dette betyr at om du har bestilt varer hos oss og de blir returnert av transportøren uten din aktivitet, blir du ilagt et gebyr på 500,- og vi sender faktura på dette beløpet. Behandlingsfristen av disse er på 30 dager etter at pakken har ankommet oss.

Behandling av retur:

Normal behandlingstid av retur er 5 virkedager etter at vi har mottatt pakken. Dette kan avvike noe ved stor pågang i butikk, men om du er usikker på framgangen kan du alltids kontakte oss pér telefon eller mail.

Når er pengene tilbake på konto?

Dette avhenger av betalingsmetoden du valgte under bestilling. Dette er overføringstiden fra varen er behandlet, til pengene er tilbake på din konto / faktura er kansellert:

  • For kortbetaling: 3-5 dager virkedager
  • Klarna Faktura: 5-15 virkedager
Feil vare:

Dersom vi mot formodning skulle ha sendt deg feil vare, er det fint om du tar kontakt med oss slik at vi kan rette opp i feilen, og ordne korrekt vare så fort som mulig. Den feilsendte varen sender du enkelt i retur og merker returen med feilsending.

Bytte:

Når du ønsker bytte til en annen størrelse trenger vi å ha mottatt returvaren din før vi sender deg ny. Så lenge varen er i samme prisklasse (eller unntak etter avtale med en av våre servicemedarbeidere), kan vi sende ny størrelse uten at du mottar ny faktura. Vi har ikke muligheten til å manuelt øke din betaling. Om du ønsker bytte mot en vare med høyere kostnad må du legge inn en ny bestilling på dette. Vi kansellerer selvfølgelig bestillingen for deg, slik at du får refundert ditt beløp.

Ved bruk av Klarna ber vi deg betale fakturaen også ved bytte, retur eller angrerett, slik at ikke de utsender en ny faktura.

Returseddel:

Ta kontakt med oss, så sender vi deg returseddel som du kan sette på pakken for gratis retur.

Levering av retur:

Dette kan du gjøre på to måter. Enten sende den med en transportør eller levere den i vår fysiske butikk. Du kan pakke i samme emballasje som du fikk den i om du skal sende. Vi ber deg innstendig om å legge ved ordrebekreftelse eller pakkeseddel med i returen, slik at vi får behandlet varen(e).

Er du usikker på hva som gjelder for ditt kjøp, ta kontakt. Vårt mål 100% fornøyde kunder og vi vil gjøre vårt beste for at dette skal være mulig.

 

Returskjema ligger som vedlegg i bekreftelsen du får når din ordre er ferdig behandlet og avgitt til transportør. Men du har også mulighet til å sende returskjemaet digitalt. Dermed trenger du ikke printe ut skjemaet, og i samme slengen sparer vi miljøet litt.

 

Klikk her for enkel retur