Betingelser

  /  Betingelser

Betingelser og retur

Sikkerhet

De personopplysningene som lagres hos oss i forbindelse med din bestilling blir holdt fortrolig fra vår side. De vil ikke bli brukt til markedsføring eller gitt videre i noen som helst form ved noen anledning.

Alle ansatte i Duo Shop har taushetsplikt. Dette gjelder selv etter arbeidsforholdets slutt.

Vi lagrer ingen kortinformasjon, og prosesseringen av din kortinformasjon foregår hos Nets, i sikre former med kryptering. Ingen får se kortnummeret ditt gjennom betalingsprosessen.

Når du legger inn en ordre hos Duo Shop med kortet ditt blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Dette vil si at vi sjekker at kortet er ekte, og at det er dekning på det. Det blir så gjort en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert for bruk. Dette betyr at pengene fremdeles er på kortet ditt, men at de ikke kan røres av andre så lenge ordren eksisterer.

Betaling

Kortbetaling med Dibs by Nets

Det er både trygt og enkelt å handle med kort på duoshop.no. Du velger kort som betalingsmetode i kassen, hvor du skriver inn betalingsinformasjon. All betalingsinformasjon blir sendt kryptert, som betyr at ingen på noe som helst tidspunkt vil se dine opplysninger.

Når du legger inn en ordre hos oss og betaler med kort, vil det bli gjort en autorisasjon av bankkortet ditt. Dette vil si at vi forsikrer oss om at kortet er gyldig, og at det er dekning på det. Det blir også sjekket om kortet er sperret, fordi det er stjålet/mistet. Dette er for din sikkerhet, i tilfelle kortet har kommet på avveie og kan bli misbrukt av andre. Deretter blir det gjort en reservasjon. Beløpet du handler for blir reservert, før det blir trukket i det pakken sendes fra butikken. Pengene vil fremdeles være på kontoen din, men de vil ikke kunne røres av andre enn oss så lenge ordren eksisterer.

Ved betaling med kort betaler du kr. 96,- i frakt for klimanøytral servicepakke, og kr. 159,- for levering hjem på døren.

Vi godtar kreditt- og debetkort fra Visa og Mastercard.

Ved å trykke betal aksepterer du betalingsvilkårene til Dibs by Nets og Duo Shops vilkår.

Betal om 14 dager – Dibs by Nets

  • Hvis du velger å betale med DIBS-faktura, sendes fakturaen via e-post.
  • Fakturaen forfaller innen 14 dager.
  • Ved forsinket betaling vil det bli pålagt et purregebyr ut fra lovens tillate beløp, samt en eventuell erstatning for en skriftlig betalingspåminnelse.
  • Det blir foretatt en kredittsjekk, og en kopi av kredittopplysningene sendes til deg via e-post.
  • Levering skjer kun til adressen hvor selskapet er registrert.
  • Kjøperen skal være 18 år gammel.

Andre kjøpsbetingelser, som f.eks. opplysninger om tilbaketrekningsretten i henhold til distributionsavtaleloven, følger kundens vilkår og betingelser.

For mere informasjon om DIBS Faktura, besøk: www.dibsfaktura.no.
Hvis du har flere spørsmål eller bekymringer, er du velkommen til å kontakte Dibs på +47 21 55 44 00, mandag-torsdag fra kl. 09.00 – 17.00 og fredag kl. 09.30-16.00.

Klarna Faktura

Vi tilbyr Klarna Faktura i samarbeid med Klarna. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge, og bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Med Klarna Faktura kan du motta varene før du betaler. Du kan også velge nedbetalingstid om du om du ønsker det. Dette er en enkel løsning som gir deg god oversikt over faktura og dato hvor du bruker egen innlogging på klarna sine hjemmesider.

Ved å velge Klarna faktura får du:

  • Trygghet til å handle uten å oppgi din kredittkortinformasjon
  • Mulighet til å handle gjennom å bare oppgi ditt personnummer og mobilnummer
  • Mulighet til å se varen før du betaler
  • Handle enkelt, trygt og raskt på nettet

Alle spørsmål vedrørende din faktura må rettes direkte til Klarna.

Frakt og levering

Diskret pakket

Vi pakker alle våre pakker i nøytrale pappesker, uten logo eller annet som gjør det synlig hvor pakken kommer fra.

Rask levering

Du får fri frakt på ordre over Kr. 1500,-

Normal leveringstid etter at du har lagt inn bestilling er 2-3 virkedager, avhengig av leveringsmetode og hvor i landet du bor. Sender du inn en ordre innen 13:00 på en virkedag, sender vi varene samme dag, så det er en sannsynlighet for at du kan ha varene allerede påfølgende dag.

Priser:

  • Klimanøytral Servicepakke: kr. 96,-
  • Levering på døren (mellom kl. 17:00 – 21:00): kr. 159,-

Du varsles to ganger på sms når pakken er underveis og ringes 30-60 min før levering. Dersom denne ikke kommer opp som et valg i kassen bor du i et område der Posten dessverre ikke tilbyr dette.

Hente i butikk:

Du kan også hente varene dine i butikk. Vi pakker de klare til deg og alt du trenger gjøre er å si navnet som ordren er bestilt i og ta imot posen. Legger du inn bestillingen før åpningstid, vil varene være klare innen 2 timer.

Varene holdes pakket og klare i 7 dager, uavhentet vare blir refundert med et administrasjonsgebyr på kr 250,-

Ikke-avhentede pakker:

Om du bestiller produkter fra oss og ikke henter pakken din uten å informere oss om dette, vil du bli ilagt et gebyr på kr 250,-

Returer

Vi setter kundeservice og kunnskap om produktene høyt, og etterstreber at varene skal svare til forventningene både når det gjelder bilder, beskrivelse og kvalitet. Hvis noe er uklart, er vi veldig takknemlige for henvendelser på hva vi kan gjøre annerledes. Fornøyde kunder er vår aller største prioritering.

Returskjema ligger som vedlegg i bekreftelsen du får når din ordre er ferdig behandlet og avgitt til transportør. Du har også mulighet til å sende returskjemaet digitalt.

Normal behandlingstid av retur er 5 virkedager etter at vi har mottatt pakken. Dette kan avvike noe ved stor pågang i butikk, men om du er usikker på framgangen kan du alltids kontakte oss på mail: kundeservice@duoshop.no.

Produkter kjøpt på salg kan ikke byttes.

Angrerett (Kjøp på nettet)

Angreretten gjelder ikke for intim- og hygieneprodukter dersom du har tatt i brukt produktet eller brutt emballasjen. Ved kjøp av latexprodukter og sexleketøy anbefaler vi at du leser produktbeskrivelsen i nettbutikken nøye. Vi videreselger ikke returnerte produkter, og du kan være helt trygg på at produktet du mottar ikke har vært testet/brukt. (ref. angrerettloven, paragraf 22, del G)

Du har en angrerett som er gjeldende i 14 dager etter mottatt vare. Om varen ikke står til forventningene, eller dersom du har fått feilaktig informasjon eller angrer kjøpet, har du rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake. Vi setter stor pris på tilbakemelding på hvorfor, men dette er ikke et krav. For å benytte deg av angreretten må produktet være i original forpakning og forsegling intakt. Merkelapper må ikke fjernes, og vi ber deg behandle originalemballasjen/salgsforpakningen godt.

Ønsker du å bytte til en annen vare trenger vi å ha mottatt returvaren din før vi sender deg ny. Så lenge varen er i samme prisklasse (eller unntak etter avtale med en av våre servicemedarbeidere), kan vi sende ny størrelse uten at du mottar ny faktura. Vi har ikke muligheten til å manuelt øke din betaling. Om du ønsker bytte mot en vare med høyere kostnad må du legge inn en ny bestilling på dette. Vi kansellerer selvfølgelig bestillingen for deg, slik at du får refundert ditt beløp.

Ved bruk av Klarna ber vi deg betale fakturaen også ved bytte, retur eller angrerett, slik at ikke de utsender en ny faktura.

Bytterett (Kjøp i butikk)

Ta vare på kvitteringen. Vi tilbyr 14 dagers angrefrist på klær og sko som ikke er brukt, mot fremvisning av kvittering. Ved bytte i butikk tilbyr vi tilgodelapp. Undertøy, latex, leketøy, BDSM-utstyr, glidemidler, leketøysrens, oljer og kremer kan dessverre ikke byttes, da dette er intimprodukter.

Reklamasjon

Reklamasjonsretten er på to måneder hvis ikke annet er spesifisert.

Defekt vare kan returneres til oss ubetinget. Med defekt vare referer vi til et produkt som har produksjonsfeil, ikke fungerer som det skal eller på andre måter er ødelagt. Dette innebefatter ikke skader eller defekter påført av kunden selv. Er du usikker, send spørsmålet ditt til vår kundemail (kundeservice@duoshop.no), så vil vi svare deg så raskt vi kan.

Det hender seg at en søm på en skinnbukse eller ankelstropp på sko ryker utenfor det som er forventet. Skjer dette innenfor angrerettsperioden og varen lar seg reparere, kan vi finne en løsning på dette. Legg ved bilde i returskjema eller kontaktskjema, merk med “ønsker reperasjon” slik at vi kan vurdere feilen. Skulle det være aktuelt, kan du ta produktet til en lokal skredder og sende oss kvitteringen, så dekker vi kostnaden. Dermed slipper du å returnere produktet og vente på reparasjon eller nytt produkt. Merk at dette skjer kun ved avtale og godkjennelse av skaden.

Levering av retur

Dette kan du gjøre på to måter. Enten sende den med posten eller levere den i butikken. Du kan pakke i samme emballasje som du fikk den i om du skal sende. Vi ber deg innstendig om å legge ved ordrebekreftelse eller pakkeseddel med i returen, slik at vi får behandlet varen(e).

X